Tur virtual
După principiul „Porților deschise”, TPBI și-a propus să ofere acces virtual publicului larg în autobaze, depouri, spații de lucru sau destinate altor activități, conexe activității principale, de transport de călători.
- Cu ocazia împlinirii a 7 ani de activitate, TPBI vă invită să explorați printr-un tur virtual instituția noastră și să cunoașteți echipa care lucrează zi de zi pentru un transport public de calitate și eficient în Regiunea București-Ilfov. De aici, echipa TPBI coordonează cei patru operatori de transport public de călători – STB SA, STV SA, STCM Ecotrans și Regio Serv Transport – asigurând servicii pentru toate cele 40 de localități din județul Ilfov și în București. Aici sunt planificate traseele, sunt verificate respectarea reglementărilor și se fac proiecte. Echipa TPBI a contribuit și susținut activ aprobarea și finanțarea unui număr semnificativ de proiecte, în valoare totală de 149.448.716 euro cu TVA. Fiecare colț al instituției reflectă atașamentul nostru față de comunitate și de dezvoltarea continuă a transportului public. Haideți să celebrăm împreună progresul și dedicarea echipei TPBI!
- Prima publicare a fost un tur virtual al Expoziției Muzeale a STB SA. Aici pot fi văzute bilete, abonamente, insigne, uniforme ale controlorilor ori cărți poștale, machete și multe alte obiecte care au fost adunate de Doru Parfenie, un angajat al STB SA pasionat de istoria acestui serviciu public. El a donat companiei bucureștene de transport toate obiectele adunate de-a lungul timpului, iar acum acestea se găsesc expuse într-o clădire a STB SA din Strada Trapezului nr. 4, Sector 3. Dacă nu aveți timp să mergeți acolo, vă oferim acest tur virtual.
- Autobaza Obregia, aflată în sudul Capitalei, este una dintre cele opt autobaze ale Societății de Transport Bucureşti – STB SA. Specificul activității este transport public de suprafață cu autobuze, întreținere și reparații autobuze, iar unitatea deservește zona de sud a orașului, asigurând și legătura cu centrul Capitalei. Spațiul de garare este de peste 60 de autobuze, iar în parcul auto se regăsesc vehicule Mercedes-Benz Citaro Euro 4, Mercedes-Benz Citaro Hybrid, Otokar C-10 și C-12. Acestea asigură transportul pe liniile 97, 123, 125, 232, 241, 313, 381, precum și pe cele de noapte N1, N10, N105 și N106. Din cei peste 200 de angajați, circa trei sferturi sunt conducători de autobuz, mai mult de 40 sunt muncitori, iar restul au funcții de maiștri, TESA ori de conducere.
- Povestea Depoului Bujoreni, aflat în vestul Capitalei, a început în anul 1982, cu o gamă variată de troleibuze repartizate aici, de la vehiculele DAC, la cele Saurer (după transformarea în troleibuze, la URAC, a autobuzelor rulate aduse din Elveția), Rocar 412 EA și prototipul Rocar 812EA Autodromo. Între anii 2020 și 2022, depoul a gestionat toate cele 130 de autobuze Mercedes-Benz Citaro Hybrid achiziționate de Primăria Capitalei.
Astăzi, Depoul Bujoreni deține troleibuze Ikarus 415T, Irisbus Citelis, noile Solaris Trollino 12M, livrate în acest an, achiziționate de municipalitate cu fonduri europene, prin proiecte realizate cu sprijinul TPBI, dar și câteva din noile autobuze electrice ZTE Granton 12m repartizate aici. Troleibuzul cu numărul de parc 5329 (Irisbus Citelis) este utilizat pentru instruirea periodică a șoferilor STB și a viitorilor angajați. Tot în cadrul acestei unități a STB SA există două hale de revizie, din care un spațiu prevăzut pentru efectuarea ITP, o spălătorie acoperită, precum și stații de încărcare pentru autobuzele electrice. Parcul activ actual al depoului Bujoreni se regăsește pe liniile de troleibuz 61, 62, 63, 69, 93, 96, dar și pe linia 368 – autobuzele electrice ZTE Granton 12m.
- Depoul Militari, unul dintre cele mai importante depouri de tramvaie din București, împlinește 50 de ani de existență. Situat în vestul Capitalei, pe o suprafață de teren de peste 3 hectare, pe Bulevardul Preciziei, Depoul Militari şi-a început activitatea în anul 1974, odată cu livrarea tramvaielor Tatra T4R, de fabricație cehoslovacă. Depoul Militari a fost singura unitate care a avut în exploatare tramvaie Tatra. La un moment dat, în anii 2000, acest depou gestiona circa 100 de tramvaie, cele mai multe dintre toate depourile, de la momentul respectiv. În prezent, depoul are în exploatare tramvaie Tatra T4R, Bucur 1 (V2A-T), V3A-93 şi Astra Imperio Metropolitan. Aceste vehicule deservesc liniile 10, 25 şi 47. Tot aici au fost aduse cele 100 de tramvaie Astra Imperio Metropolitan produse la Arad, au fost montate, iar ulterior relocarea în unitățile STB s-a efectuat în funcție de depoul planificat pentru a fi introduse în exploatare.
- Troleibuzul Solaris Trollino 12M cu numărul #5500 – 100% Solaris, la București . TPBI vă propune un tur virtual realizat în Depoul Bujoreni cu ultimul troleibuz Solaris Trollino 12M, cel cu numărul de parc 5500. Toate cele 100 de troleibuze noi cu autonomie au ajuns la București și au fost introduse în circulație, această achiziție fiind foarte importantă pentru modernizarea transportului public de suprafață din București.
În urma procedurii de licitație, la sfârșitul anului 2022, Primăria Municipiului București a semnat contractul cu Solaris Bus & Coach, care a câștigat procedura.
Troleibuzele dispun de o lungime de 12 metri și de facilități moderne: podea coborâtă 100%, rampă pentru persoanele cu dizabilități, posibilitatea de a utiliza autonomia de deplasare pe o distanță de 20 de kilometri, sistem de monitorizare GPS, scaun ergonomic, cu elemente de sprijin al brațelor pentru conducătorul vehiculului etc.
Mijloacele de transport au fost achiziționate cu fonduri nerambursabile de la Fondul de Mediu. Valoarea contractului este de 290 de milioane lei, plus TVA.
Livrarea tuturor celor 100 de troleibuze Solaris închide cercul pentru tripleta de mijloace de transport moderne și nepoluante achiziționate în ultimii ani de Primăria Capitalei, alături de 100 de tramvaie Astra Imperio Metropolitan și 100 de autobuze electrice ZTE Granton 12m.
Troleibuzul Solaris Trollino 12M cu numărul #5500 – 100% Solaris, la București
- Turul virtual al Tramvaiului Iubirii din București . În preajma Zilei Îndrăgostiților, TPBI a ales să vă prezinte turul virtual al Tramvaiului Iubirii din București.
Modernizat în anul 2002 la Uzina de Reparații Ateliere Centrale (URAC) București, vagonul cu numărul de parc 349 a fost adaptat pentru a deservi linia 41. Tramvaiul a fost în serviciu pe această linie timp de aproape două decenii. Cu 34 de locuri și spațiu total pentru aproximativ 250 de pasageri, acest tramvai românesc s-a dovedit fiabil și util, iar anul trecut a fost ales pentru a fi vopsit în mod deosebit în luna februarie, pentru a marca luna îndrăgostiților.
Tramvaiul Iubirii aparține depoului Bucureștii Noi, dar este relocat la Depoul STB Victoria în urma reorganizării generate de lucrările la Magistrala M6 de metrou din zona Clăbucet. Acum, tramvaiul roz asigură transportul călătorilor pe liniile 11, 42 sau 47, în funcție de repartizarea din fiecare zi a săptămânii.
Turul virtual al Tramvaiului Iubirii din București