Bucureștiul are cea mai mare rețea de transport în comun din România și printre cele mai mari din Europa. Acesteia i se adaugă nodurile de transport rutier, feroviar și aerian. Deși în trecut au existat planuri de construire a unui canal de transport fluvial până la Dunăre, acestea nu s-au concretizat, astfel încât orașul nu beneficiază de transport pe apă, cu excepția unor curse de agrement pe lacurile din parcuri. Există în schimb în județul Ilfov multiple posibilități de tranport pe apă, neutilizate.

Rețeaua de transport în comun este compusă dintr-un sistem de metrou, plus trei moduri de transport de suprafață: tramvaie, autobuze și troleibuze. Deși există multe puncte de corespondență, sistemul de metrou și cel de transport de suprafață sunt administrate de organizații diferite (Metrorex, STB SA, STV SA și Ecotrans STCM) și folosesc titluri de călătorie diferite, cu un singur „bilet unic”, din acest motiv transferul între cele două tipuri de transport, subteran și de suprafață, fiind adesea evitat.

Regiunea București-Ilfov are una dintre cele mai întinse reţele de transport de suprafață din Europa, cu o lungime a traseelor de peste 1,650 km cale dublă. Reţeaua de transport acoperă cel puțin o suprafaţă de 630 km², din care peste 230 km² în zona urbană. Transportul public de călători de suprafață este asigurat de trei operatori. (Vezi detalii aici)

 

Câteva detalii despre rețeaua de Metrou:

• Linii de metrou: 5;
• Lungimea rețelei: 77.00 km cale dublă;
• Număr km desfășurați:

        – M1+M4:           171,413;

        – M5:                     17,341;

        – Total:               188,754;
• Număr depouri : 6;
• Număr de stații : 63;
• Distanța medie între două stații : 1.5 km;
• Lungimea unei stații : 135 – 175 m;
• Cea mai adâncă stație:

          – M1-M4: Piata Unirii 2 – 20 m,

          – M5: Academia Militara – 18,5 m;

• Adâncimea medie a unei stații: 12 m;
• Cea mai lungă interstație:

            – M1-M4: A. Vlaicu – Aviatorilor – 1,973 km

            – M5: Acad. Militară – Eroilor 2 – 1,112 km;
• Ecartament : 1,432 mm;
• Număr escalatoare:

          – M1-M4: 164

          – M5: 116;
• Număr lifturi: M1-M4: 108, M5: 37;
• Număr platforme pentru persoane cu mobilitate redusa: M1-M4: 3, M5: 1;
• Număr camera TVCI: M1-M4: 1388, M5: 415;
• Număr detectoare incendiu și efracție: M1-M4: 3956, M5: 2465;
• Număr accesuri în stație: M1-M4: 144, M5: 46;
• Sistem Automat de Taxare cu cartela magnetică din 1995, modernizat în 2000. Din 2006 a fost realizata cu STB SA o platformă funcțională care permite utilizarea unor titluri de transport comune, aceasta fiind prima etapa a integrării tarifare între transportul subteran și cel cde suprafață.

Metrorex are în exploatare 44 trenuri tip Bombardier, 15 trenuri tip IVA, 23 trenuri CAF.

Intervale de circulație:

Linia de metrou 1 Linia de metrou 2 Linia de metrou 3 Linia de metrou 4
In orele de varf de trafic
07:00 – 09:30; 16:00 – 20:00
6-7 minute 3-5 minute 6-7 minute 7 minute
In restul zilei 8 minute 9 minute 8 minute 10 minute

 

Linia de metrou 1 : Pantelimon – Eroilor – Dristor 2 Linia de metrou 3 : Anghel Saligny – Eroilor – Preciziei
Linia de metrou 2 : Berceni – Pipera Linia de metrou 4 : Gara de Nord 2 – Straulesti

Stații dotate cu grupuri sanitare pentru călători: Piața Victoriei 2, Piața Unirii 1, Nicolae Grigorescu 1, 1 Decembrie 1918, Laminorului, Nicolae Teclu, Anghel Saligny, Jiului, Parc Bazilescu, Străulești.

 

Hărți
Tipuri de rețele