Asociația Română pentru Smart City (ARSC) a organizat joi, 4 aprilie, sub patronajul Ministerului Energiei, cea de-a opta ediție a evenimentului Smart City Industry Awards.

Desfășurat într-o atmosferă destinsă, condimentată cu momente artistice, evenimentul SCIA 8 a fost marcat de prezența multor personalități: peste 30 de primari, miniștri și invitați din afara granițelor.

Prin tema evidențiată, „Conectivitate și Accesibilitate în Orașele Inteligente prin inovație și creativitate în domeniul Smart City”, SCIA 8 a premiat excelența în categorii diverse și esențiale pentru viitorul orașelor inteligente: „Mobilitate și Transport Urban”, „Dezvoltare și Infrastructură Urbană Inovatoare”, „Digitalizare/Transformare Digitală”, „Tehnologie și Inovare”, „Managementul Deșeurilor și Sustenabilitatea Urbană”, „Sustenabilitate și Mediu”, „Securitatea Datelor și Confidențialitate”, „Bunăstarea și Sănătatea în Orașele Inteligente”, „Incluziune Socială și Accesibilitate”, „Colaborare Public-Privat”, „Educație și Cultură în Orașele Inteligente”.

Juriul, alcătuit dintr-un grup de experți recunoscuți la nivel național și internațional, specializați în diferite domenii ale industriei Smart City, a adus o perspectivă diversă și profundă în evaluarea proiectelor, asigurând un proces de jurizare echitabil și transparent, orientat către recunoașterea adevăratelor inovații în orașele inteligente.

În competiție au fost înscrise 60 de proiecte inovative în domeniile Smart Mobility, Smart Environment, Smart Governance, Smart Economy, Smart Living și Smart Citizen, inițiate pentru modelarea viitorului urban într-un mod sustenabil și eficient.

Unul dintre cei 40 de câștigători, proiectul TPBI „În pas cu tehnologia, mai aproape de călători”, prezentat în fața juriului și a participanților sub forma unui scurt film informativ realizat într-o manieră modernă, plină de dinamism, i-a adus Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov un nou premiu, oferit în cadrul categoriei „Mobilitate și Transport Urban”.

 

Începând cu anul 2024, TPBI a decis să utilizeze tehnologia de vârf pentru comunicarea cu publicul călător, inclusiv pentru cei cu deficiențe, punând la dispoziție mai multe aplicații, în cadrul campaniilor de comunicare:

  • ChatBot: – un operator virtual de call-center, care răspunde la orice întrebare legată de transportul public, îndrumând interlocutorul exact spre punctul care oferă informația căutată.
  • Tur Virtual: – un program de tip ”porți deschise”, de prezentare în mediul virtual a spațiilor în care operatorii funcționează și întrețin vehiculele: depouri, autobaze, unități de intervenție, stații de alimentare, garaje pentru reparații.
  • Conduita în transportul public: nu este decât o nouă campanie de educare a călătorilor. TPBI își propune astfel conștientizarea publicului de faptul că de fiecare dintre noi depinde în ce condiții călătorim
  • Transport public și alternativ vs mașina personală: o campanie permanentă a TPBI, însă acum vom transmite mesaje cu un impact mult mai puternic pentru încurajarea utilizării transportului în comun.
  • Informarea publicului prin toate canalele de comunicare utilizate de acesta: website, Facebook, Instagram, LinkedIn, Youtube, TikTok și Twitter, utilizând platforma de mesaje și petiții ca feed-back pentru modelarea transportului în comun. TPBI adaptează fiecare mesaj la specificul canalului de comunicare și segmentului de public utilizator vizat.”

TPBI este o instituție tânără și în dezvoltare, care caută în permanență noi căi de îmbunătățire a serviciului de transport public oferit utilizatorilor din regiunea București-Ilfov.