Ca urmare a semnării contractelor de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) de către Primarul General al Capitalei, Nicuşor Dan, proiectul Modernizarea și extinderea sistemului de semaforizare inteligentă (Sistem Integrat de Management al Traficului în București-Ilfov) și prioritizarea vehiculelor de transport public, în vederea creșterii siguranței rutiere, fluidizării traficului și reducerii poluării (componenta pentru București) intră într-o nouă fază.

Se asigură astfel finanțarea a trei din cele patru etape ale proiectului, suma totală fiind de 34.459.900 lei fără TVA. Pentru etapa a patra vor fi accesate alte programe de finanțare nerambursabilă.

Noul Sistem de Management al Traficului din București va gestiona un număr de peste 544 de intersecții și treceri de pietoni, aflate pe raza Capitalei, la care se vor adăuga intersecțiile și trecerile de pietoni din județul Ilfov, într-un sistem integrat, centralizat, care va fi realizat cu tehnologie modernă.

Începând cu analizele de trafic din teren și elaborarea studiului de prefezabilitate, până la pregătirea documentațiilor de finanțare, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) a avut și va avea un rol important în implementarea cu succes a proiectului de mai sus. Documentațiile pentru rundele 1 și 2 de finanțare au fost pregătite împreună cu Primăria Municipiului București (PMB) și cu primăriile de sector din Capitală.

Proiectul prevede următoarele etape:

Etapa 1 – modernizarea și reconfigurarea a 85 de intersecții situate pe principalele radiale din oraș (DR11/ Șoseaua București-Târgoviște – Bulevardul Bucureștii Noi – Calea Griviței – Strada Berzei – Strada Vasile Pârvan – Splaiul Independenței, DR3/ Șoseaua Colentina – Calea Moșilor – Strada Mântuleasa – Bulevardul Corneliu Coposu, DR14/ Șoseaua Berceni – Intrarea Nețea, DR8/ Șoseaua Alexandriei – Calea Rahovei – Bulevardul George Coșbuc – Bulevardul Regina Maria, DR10/ Bulevardul Iuliu Maniu – Șoseaua Cotroceni – Splaiul Independenței) sau în vecinătatea acestora. Această etapă include şi amplasarea în Capitală a 220 de staţii de încărcare pentru maşinile electrice;

Etapa 2 – modernizările aferente Centrului de trafic existent, soluții de software și hardware, inclusiv noi funcționalități recomandate, pentru conectarea intersecțiilor aferente întregului proiect;

Etapa 3 – modernizarea a 185 de intersecţii care sunt incluse în sistemul actual BTMS, dar care au diverse probleme (lipsă conexiune la fibra optică, bucle inductive defecte etc.);

Etapa 4 – reabilitarea/ modernizarea a 194 de intersecţii semaforizate şi înrolarea lor în sistemul actual BTMS, la care se adaugă 80 de intersecţii sau treceri de pietoni nesemaforizate, dar care necesită semaforizare şi includere în BTMS.

Componenta proiectului pentru județul Ilfov va fi finanțată și executată separat, dar cu respectarea condițiilor de integrabilitate. Documentația aferentă extinderii proiectului în județul Ilfov și depusă în parteneriat între Primăria Voluntari, Consiliul Județean Ilfov și localitățile Afumați, Chitila și Popești-Leordeni este în curs de evaluare.