Informații Validare
Validarea Titlului de Transport

Pentru validarea titlului de transport, trebuie să așezați cardul de călătorie pe discul cititor al validatorului și să îl retrageți după ce apare mesajul „Călătorie plăcută” (după aproximativ 2-3 secunde).

În situația în care apare mesajul „Repetați validarea la același validator”, înseamnă că informațiile existente pe cardul de călătorie nu au fost citite în totalitate și s-a produs o eroare de citire. Prin urmare, este important să respectați indicația apărută pe ecran și să validați din nou cardul, dar la același aparat.

 La repetarea validării, cititorul electronic parcurge informațiile și finalizează procesul, iar pe ecran apare mesajul „Card deja validat”.

 Dacă abonamentul a expirat și nici Portofelul electronic nu deține suficient credit pentru plata călătoriei, veți fi atenționat prin următorul mesaj: „Ne pare rău, nu aveți titlu de călătorie valabil”.

Consultarea Cardului

Pentru că apar situații în care nu mai știți care este data expirării biletului sau abonamentului ori cât credit mai există în portofelul electronic, aveți posibilitatea consultării datelor de pe cardul de călătorie.

Consultarea cardului pe vechile validatoare (aflate în toate vehiculele, cu excepția autobuzelor Otokar și Mercedes Citaro hibrid, care dețin validatoare noi):

Trebuie să apăsați butonul marcat cu cifra 1, apoi să așezați cardul pe discul cititor. Pe ecran veți vedea derulându-se toate informațiile și, la final, mesajul „Retrageți cardul”.

Consultarea cardului pe validatoarele noi (existente în autobuzele Otokar și Mercedes Citaro hibrid:

Trebuie să apăsați butonul marcat cu semnul „i”, apoi să așezați cardul pe discul cititor. Pe ecran veți vedea derulându-se toate informațiile și, la final, mesajul „Retrageți cardul”.

Totodată, la orice unitate de vânzare a operatorului STB SA (Societatea de Transport București) puteți solicita, gratuit, o consultare a cardului dumneavoastră.

Validarea Multiplă

Sistemul de taxare vă permite să achitați călătoriile altor persoane care vă însoțesc, utilizând portofelul electronic pe care îl dețineți.

Astfel, după ce validați titlul de transport pentru dumneavoastră (abonamentul sau contravaloarea unei călătorii din portofelul electronic), apăsați butonul marcat cu cifra 2 și efectuați o nouă validare pentru persoana care vă însoțește.

Și așa mai departe, pentru fiecare persoană din grup, apăsați butionul marcat cu cifra 2 și validați. Dar numai la același validator! La finalul fiecărei operațiuni reușite, veți primi mesajul „Călătorie plăcută!”.

Atenție!

În situația în care cardul nu este încărcat cu titlu de transport și este apropiat de validator, validatorul afișează mesajul „Ne pare rău, nu aveți titlu de călătorie valabil” și emite concomitent un semnal sonor prelung, însoțit de un semnal luminos roșu.

În cazul în care cardul deja validat este apropiat de echipamentul de validare, validatorul afișează mesajul “Card deja validat” și emite concomitent un semnal sonor scurt și un semnal luminos verde.

Atunci când cardul nu interacționează un timp suficient cu validatorul, procesarea informațiilor de pe card nu este finalizată, iar validatorul afișează mesajul „Repetați validarea la același validator” și emite concomitent un semnal sonor prelung, însoțit de un semnal luminos roșu.