TPBI este o entitate contractantă care își desfășoară activitatea în conformitate cu Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale și Hotărârea Guvernului nr. 394/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului sectorial/acordului-cadru din Legea nr. 99/2016 privind achizițiile sectoriale.
Principiile care stau la baza atribuirii contractelor de achiziție sectorială și a organizării concursurilor de soluții de către TPBI precum și cele aplicabile operatorilor economici privați sunt: principiul nediscriminării, principiul tratamentului egal, principiul recunoașterii reciproce, principiul transparenței, principiul proporționalității și principiul asumării răspunderii.
TPBI asigură transparența procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție/ acordurilor-cadru prin publicarea anunțurilor de intenție, anunțurilor de participare și a anunțurilor de atribuire. Transmiterea spre publicare a anunțurilor de mai sus către operatorul S.E.A.P. se realizează numai prin mijloace electronice, prin completarea formularelor specifice disponibile în S.E.A.P.
Asociația de Dezvoltare Intercomunitara pentru Transport Public București Ilfov, cu sediul in București, str. Tudor Vladimirescu, nr. 22, cod de identificare fiscala nr. 38474532, în calitate de solicitant, dorește achiziționarea serviciilor de asistență tehnică de specialitate pentru Testarea serviciilor de tren metropolitan, prin actualizarea/recalibrarea modelului de transport.
Valoarea estimată a achiziției este 250.000 lei fără TVA.
Termen de înaintare oferte: 3 zile lucratoare, incepand cu data de 24.11.2022 pe mail: office@tpbi.ro.
Cerințele solicitate sunt urmatoarele:
Cerinte pentru realizarea Caietului de sarcini de actualizare a modelului de tranport Bucuresti – Ilfov
Evaluarea preliminară a cererii de servicii feroviare ar trebui să se bazeze pe modelul de transport București-Ilfov (denumit BI-TM) și ar trebui să includă următoarele etape:
O actualizare minimă a BI-TM la un nou an de bază, care ar trebui să includă:
Verificarea și actualizarea (în cazul în care există schimbări considerabile între Modelul din 2015 și situația actuală) a modelului rețelei de transport public, inclusiv codificarea noilor stații, extinderi de linii, modificări ale orarului, viteze etc.
Verificarea și actualizarea rețelei rutiere (în cazul în care se înregistrează schimbări considerabile între modelul din 2015 și situația actuală) – noi legături, modificări ale atributelor legăturilor etc.
Validarea noului model de rețea pentru anul de bază (2021) utilizând valorile statistice privind timpul de călătorie și viteza
Actualizarea matricelor de cerere pe baza volumelor de trafic/transport înregistrate/ numărarea traficului pentru ambele moduri de transport, privat și public
Elaborarea scenariului de referință pentru prognoza anului viitor (BY+10 ani), care ar trebui să includă:
Menținerea modelului de rețea la același nivel de ofertă ca pentru anul de referință
O estimare incipientă a cererii suplimentare pentru proiectele de dezvoltare urbană angajate (cu accent pe zona de acoperire a serviciilor de transport feroviar), pe baza ratelor de mobilitate existente și a modelelor actuale de mobilitate (în cazul în care sunt disponibile date fiabile și pot fi furnizate la timp).
O metodă de prognoză care utilizează factori de creștere legați de tendințele socio-economice și demografice
Toate modelele ar trebui să păstreze funcționalitatea referitoare la schimbările în alegerea modului de transport
Testarea a două scheme pentru serviciile feroviare, prin intermediul a 2 scenarii cu proiect, după cum urmează:
Codificarea schemei pentru fiecare scenariu separat, inclusiv definirea liniei, definirea serviciului și orarul, pe baza scenariului de referință
Rulează modelul pentru fiecare scenariu
Extragerea datelor privind cererea și crearea de diagrame, după cum urmează:
Diagramele fluxurilor de legături, inclusiv diferențele pentru scenariul cu și fără proiect pentru transportul privat și public
Diagramele fluxului de legături pentru proiect
Prezentarea tabelară și grafică a rezultatelor pentru fiecare schemă testată:
Îmbarcarea, coborârea pentru fiecare stație de cale ferată din schema
Fluxurile de legătură între stațiile din cadrul sistemului
Numărul total de călători pentru fiecare linie de cale ferată din cadrul sistemului
Performanța totală a rețelei, după cum urmează:
Cererea pe mod de transport cu și fără scenariul proiectului
Total pax-km parcurși și pax-h parcurși per mod cu și fără scenariul proiectului
Total veh-km și veh-h parcurse pentru fiecare mod privat cu și fără scenariul proiectului
Alți indicatori relevanți
Pregătirea unui Raport de evaluare a cererii, precum și a Notelor tehnice după necesitatea de a conveni și de a informa beneficiarul în timpul sarcinilor.
Schemele testate vor fi:
– O schemă parțială cu 4 servicii feroviare
– Un sistem complet cu 16 servicii feroviare.
English:
The rail service demand preliminary demand assessment should be based on the Bucharest-Ilfov Transport Model (named BI-TM) and should include the following steps:
A minimal updating of the BI-TM to a new base year, which should include:
Verification and updating (if considerable changes between 2015 Model and current situation) of the public transport network model, including coding new stations, extensions of lines, timetable changes, speeds etc.
Verification and updating of the road network (if considerable changes between 2015 Model and current situation)– new links, changes in the link attributes etc.
Validation of the new base year network model (2021) using travel time and speed statistical values
Updating of the demand matrices based on registered traffic/transport volumes/traffic counts for both private and public transport modes
2. Development of future year forecast reference scenario (BY+10 years), which should include:
Keep the network model at the same supply level as for the base year
An incipient estimation of additional demand for committed urban development projects (with focus in the catchment area of the train services), based on existing mobility rates and current mobility patterns (if reliable data are available and could be provided in time)
A forecasting method using growth factors related to socio-economic and demographic trends
3. All models should retain the functionality referring to mode choice changes
4. Testing of two schemes for the rail services, through 2 With Project Scenarios, as follows:
Code the scheme for each separate scenario, including line definition, service definition and timetable, based on the Reference Scenario
Run the model for each scenario
Extract demand data and create plots, as follows:
Link flow plots, including differences for with and without project scenario for private and public transport
Link flow plots for the scheme
Tabular and graphic presentation of results for each tested scheme:
Boarding, alighting for each rail stop in the scheme
Link flows between stops in the scheme
Total passengers for each rail line of the scheme
Total performance of the network, as follows:
Demand per mode with and without project scenario
Total pax-km traveled and pax-h traveled per mode with and without project scenario
Total veh-km and veh-h traveled per each private mode with and without project scenario
Other relevant indicators
5. Preparing a Demand assessment Report, as well as Technical Notes upon need to agree and inform the beneficiary during the tasks.
The schemes tested will be:
A partial scheme with 4 rail services
A full scheme with 16 rail services.
Mai jos, regăsiți rapoartele anuale de activitate ale Biroului Achiziții Publice, care conțin situația centralizată a achizițiilor efectuate pentru fiecare an în parte: