TPBI is a contracting entity that operates in accordance with Law no. 99/2016 regarding sectoral procurement and Government Decision no. 394/2016 for the approval of the Methodological Norms for the application of provisions related to the awarding of sectoral contracts/framework agreements under Law no. 99/2016 regarding sectoral procurement.
The principles that underpin the awarding of sectoral procurement contracts and the organization of solution competitions by TPBI, as well as those applicable to private economic operators, are: the principle of non-discrimination, the principle of equal treatment, the principle of mutual recognition, the principle of transparency, the principle of proportionality, and the principle of accountability.
TPBI ensures the transparency of the procedures for awarding procurement contracts/framework agreements by publishing intent notices, participation notices, and award notices. The transmission of the above notices to be published by the S.E.A.P. operator is done only electronically, by completing the specific forms available in S.E.A.P.
Notices:
24.11.2022
The Bucharest-Ilfov Intercommunity Development Association for Public Transport, based in Bucharest, Tudor Vladimirescu Street, no. 22, fiscal identification code no. 38474532, in its capacity as the applicant, intends to purchase specialized technical assistance services for the Testing of metropolitan train services, through the updating/recalibration of the transport model.
The estimated value of the purchase is 250,000 RON excluding VAT.
Deadline for submitting offers: 3 working days, starting from November 24, 2022, via email: office@tpbi.ro.
Cerințele solicitate sunt urmatoarele:
Cerinte pentru realizarea Caietului de sarcini de actualizare a modelului de tranport Bucuresti – Ilfov
Evaluarea preliminară a cererii de servicii feroviare ar trebui să se bazeze pe modelul de transport București-Ilfov (denumit BI-TM) și ar trebui să includă următoarele etape:
O actualizare minimă a BI-TM la un nou an de bază, care ar trebui să includă:
Verificarea și actualizarea (în cazul în care există schimbări considerabile între Modelul din 2015 și situația actuală) a modelului rețelei de transport public, inclusiv codificarea noilor stații, extinderi de linii, modificări ale orarului, viteze etc.
Verificarea și actualizarea rețelei rutiere (în cazul în care se înregistrează schimbări considerabile între modelul din 2015 și situația actuală) – noi legături, modificări ale atributelor legăturilor etc.
Validarea noului model de rețea pentru anul de bază (2021) utilizând valorile statistice privind timpul de călătorie și viteza
Actualizarea matricelor de cerere pe baza volumelor de trafic/transport înregistrate/ numărarea traficului pentru ambele moduri de transport, privat și public
Elaborarea scenariului de referință pentru prognoza anului viitor (BY+10 ani), care ar trebui să includă:
Menținerea modelului de rețea la același nivel de ofertă ca pentru anul de referință
O estimare incipientă a cererii suplimentare pentru proiectele de dezvoltare urbană angajate (cu accent pe zona de acoperire a serviciilor de transport feroviar), pe baza ratelor de mobilitate existente și a modelelor actuale de mobilitate (în cazul în care sunt disponibile date fiabile și pot fi furnizate la timp).
O metodă de prognoză care utilizează factori de creștere legați de tendințele socio-economice și demografice
Toate modelele ar trebui să păstreze funcționalitatea referitoare la schimbările în alegerea modului de transport
Testarea a două scheme pentru serviciile feroviare, prin intermediul a 2 scenarii cu proiect, după cum urmează:
Codificarea schemei pentru fiecare scenariu separat, inclusiv definirea liniei, definirea serviciului și orarul, pe baza scenariului de referință
Rulează modelul pentru fiecare scenariu
Extragerea datelor privind cererea și crearea de diagrame, după cum urmează:
Diagramele fluxurilor de legături, inclusiv diferențele pentru scenariul cu și fără proiect pentru transportul privat și public
Diagramele fluxului de legături pentru proiect
Prezentarea tabelară și grafică a rezultatelor pentru fiecare schemă testată:
Îmbarcarea, coborârea pentru fiecare stație de cale ferată din schema
Fluxurile de legătură între stațiile din cadrul sistemului
Numărul total de călători pentru fiecare linie de cale ferată din cadrul sistemului
Performanța totală a rețelei, după cum urmează:
Cererea pe mod de transport cu și fără scenariul proiectului
Total pax-km parcurși și pax-h parcurși per mod cu și fără scenariul proiectului
Total veh-km și veh-h parcurse pentru fiecare mod privat cu și fără scenariul proiectului
Alți indicatori relevanți
Pregătirea unui Raport de evaluare a cererii, precum și a Notelor tehnice după necesitatea de a conveni și de a informa beneficiarul în timpul sarcinilor.
Schemele testate vor fi:
– O schemă parțială cu 4 servicii feroviare
– Un sistem complet cu 16 servicii feroviare.
English:
The rail service demand preliminary demand assessment should be based on the Bucharest-Ilfov Transport Model (named BI-TM) and should include the following steps:
A minimal updating of the BI-TM to a new base year, which should include:
Verification and updating (if considerable changes between 2015 Model and current situation) of the public transport network model, including coding new stations, extensions of lines, timetable changes, speeds etc.
Verification and updating of the road network (if considerable changes between 2015 Model and current situation)– new links, changes in the link attributes etc.
Validation of the new base year network model (2021) using travel time and speed statistical values
Updating of the demand matrices based on registered traffic/transport volumes/traffic counts for both private and public transport modes
2. Development of future year forecast reference scenario (BY+10 years), which should include:
Keep the network model at the same supply level as for the base year
An incipient estimation of additional demand for committed urban development projects (with focus in the catchment area of the train services), based on existing mobility rates and current mobility patterns (if reliable data are available and could be provided in time)
A forecasting method using growth factors related to socio-economic and demographic trends
3. All models should retain the functionality referring to mode choice changes
4. Testing of two schemes for the rail services, through 2 With Project Scenarios, as follows:
Code the scheme for each separate scenario, including line definition, service definition and timetable, based on the Reference Scenario
Run the model for each scenario
Extract demand data and create plots, as follows:
Link flow plots, including differences for with and without project scenario for private and public transport
Link flow plots for the scheme
Tabular and graphic presentation of results for each tested scheme:
Boarding, alighting for each rail stop in the scheme
Link flows between stops in the scheme
Total passengers for each rail line of the scheme
Total performance of the network, as follows:
Demand per mode with and without project scenario
Total pax-km traveled and pax-h traveled per mode with and without project scenario
Total veh-km and veh-h traveled per each private mode with and without project scenario
Other relevant indicators
5. Preparing a Demand assessment Report, as well as Technical Notes upon need to agree and inform the beneficiary during the tasks.
The schemes tested will be:
A partial scheme with 4 rail services
A full scheme with 16 rail services.
Mai jos, regăsiți rapoartele anuale de activitate ale Biroului Achiziții Publice, care conțin situația centralizată a achizițiilor efectuate pentru fiecare an în parte: