Sinteză


Planul de Mobilitate Urbană Durabilă BI este un document strategic și un instrument de politică de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), folosind un model de transport (software), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în regiunea Bucureşti-Ilfov.

 

PMUD acoperă Municipiul București împreună cu sectoarele sale și Județul Ilfov, format din 8 orașe (Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni și Voluntari) și 32 comune (1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăști-Ilfov, Dascălu, Dobroești, Domnești, Dragomirești-Vale, Găneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de Jos, Tunari și Vidra).


Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) își propune să realizeze, în perioada 2016-2030, un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială și teritorială și să asigure o bună calitate a vieții. Este un plan cu investiții de 7 miliarde de euro, dintre care 3,5 miliarde de euro vor fi investiți în extinderea şi modernizarea metroului (bani proveniți în principal de la bugetul de stat și din fonduri europene), iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritățile locale pentru transportul public de suprafață, managementul traficului, infrastructura de biciclete, etc.


De altfel, PMUD este o condiţionalitate pentru accesarea de fonduri europene în perioada 2014-2020, prin Programul Operational Regional şi Programul Operaţional Infrastructură Mare. PMUD se va corela cu Masterplanul General de Transport (MPGT), cu Planul de Urbanism General (PUG), cu planul de dezvoltare regionala (PDR BI), cu strategiile locale de dezvoltare urbana, cât si cu strategiile sectoriale de servicii sociale, sanatate, educatie, creerea de locuri de munca si dezvoltare economică în regiune.

 

Raport de Mediu

Video de Prezentare PMUD

Proiecte


Principalele proiecte propuse de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 includ:

- Dezvoltarea rețelei de tramvai: achiziționarea de tramvaie noi, reabilitare depouri tramvaie/mixte și stații de tramvai;

- Dezvoltarea rețelei de metrou: M6 - legătura cu Aeroporturile Băneasa și Otopeni; M5 - Drumul Taberei până în Pantelimon, după cum urmează: Eroilor - Iancului – Orizont 2023; Iancului - Pantelimon - Orizont 2030; M4 spre Bucureștii Noi - faza a doua; extinderea magistralei M2 în Pipera cu două stații; extinderea magistralei M3 Păcii cu 4 stații; reabilitare 51 de stații de metrou; material rulant (vagoane metrou);

- Dezvoltarea rețelei de autobuze și troleibuze: transport rapid cu Autobuzul pe ruta Buftea – Străulești și Măgurele – Gara de Nord, benzi dedicate, modernizarea rețelei de troleibuze și a stațiilor, achiziția de autobuze etc.;

- Piste și facilități pentru biciclete, respectiv spații pietonale;

- Reabilitare și extindere rețea drumuri, inclusiv drumuri județene;

- Strategie de parcare;

- Creare și implementare a unui nou program de transport public în Județul Ilfov;

- Înființarea Autorității de Transport Metropolitan București.

 

Intră în contact

LOCAȚIE

 CCIR Business Center, București, Sector 3, Bd. Octavian Goga, Nr. 2, Tronson III, Et. 6, Cam. 1

 

EMAIL

Contact

Sinteză


Planul de Mobilitate Urbană Durabilă BI este un document strategic și un instrument de politică de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), folosind un model de transport (software), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în regiunea Bucureşti-Ilfov.

 

PMUD acoperă Municipiul București împreună cu sectoarele sale și Județul Ilfov, format din 8 orașe (Bragadiru, Buftea, Chitila, Măgurele, Otopeni, Pantelimon, Popești-Leordeni și Voluntari) și 32 comune (1 Decembrie, Afumați, Balotești, Berceni, Brănești, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogârla, Clinceni, Copăceni, Corbeanca, Cornetu, Dărăști-Ilfov, Dascălu, Dobroești, Domnești, Dragomirești-Vale, Găneasa, Glina, Grădiștea, Gruiu, Jilava, Moara Vlăsiei, Mogoșoaia, Nuci, Periș, Petrăchioaia, Snagov, Ștefăneștii de Jos, Tunari și Vidra).


Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) își propune să realizeze, în perioada 2016-2030, un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care să promoveze dezvoltarea economică, socială și teritorială și să asigure o bună calitate a vieții. Este un plan cu investiții de 7 miliarde de euro, dintre care 3,5 miliarde de euro vor fi investiți în extinderea şi modernizarea metroului (bani proveniți în principal de la bugetul de stat și din fonduri europene), iar restul pentru proiectele dezvoltate de autoritățile locale pentru transportul public de suprafață, managementul traficului, infrastructura de biciclete, etc.


De altfel, PMUD este o condiţionalitate pentru accesarea de fonduri europene în perioada 2014-2020, prin Programul Operational Regional şi Programul Operaţional Infrastructură Mare. PMUD se va corela cu Masterplanul General de Transport (MPGT), cu Planul de Urbanism General (PUG), cu planul de dezvoltare regionala (PDR BI), cu strategiile locale de dezvoltare urbana, cât si cu strategiile sectoriale de servicii sociale, sanatate, educatie, creerea de locuri de munca si dezvoltare economică în regiune.

 

Raport de Mediu

Video de Prezentare PMUD

Proiecte


Principalele proiecte propuse de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 includ:

- Dezvoltarea rețelei de tramvai: achiziționarea de tramvaie noi, reabilitare depouri tramvaie/mixte și stații de tramvai;

- Dezvoltarea rețelei de metrou: M6 - legătura cu Aeroporturile Băneasa și Otopeni; M5 - Drumul Taberei până în Pantelimon, după cum urmează: Eroilor - Iancului – Orizont 2023; Iancului - Pantelimon - Orizont 2030; M4 spre Bucureștii Noi - faza a doua; extinderea magistralei M2 în Pipera cu două stații; extinderea magistralei M3 Păcii cu 4 stații; reabilitare 51 de stații de metrou; material rulant (vagoane metrou);

- Dezvoltarea rețelei de autobuze și troleibuze: transport rapid cu Autobuzul pe ruta Buftea – Străulești și Măgurele – Gara de Nord, benzi dedicate, modernizarea rețelei de troleibuze și a stațiilor, achiziția de autobuze etc.;

- Piste și facilități pentru biciclete, respectiv spații pietonale;

- Reabilitare și extindere rețea drumuri, inclusiv drumuri județene;

- Strategie de parcare;

- Creare și implementare a unui nou program de transport public în Județul Ilfov;

- Înființarea Autorității de Transport Metropolitan București.